کد خبر : 208624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 20:33

راهنمای سئو: به روز رسانی کافئین گوگل

راهنمای سئو: به روز رسانی کافئین گوگل

بیش از یک دهه پیش، گوگل تحت یک بروزرسانی بزرگ قرار گرفت که سیستم نمایه سازی خود را اصلاح کرد. به روز رسانی کافئین در سال ۲۰۱۰ کارایی خزیدن وب گوگل را به شدت افزایش داد و به صفحات وب اجازه داد سریعتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند. این به‌روزرسانی فرصت‌هایی را

بیش از یک دهه پیش، گوگل تحت یک بروزرسانی بزرگ قرار گرفت که سیستم نمایه سازی خود را اصلاح کرد. به روز رسانی کافئین در سال ۲۰۱۰ کارایی خزیدن وب گوگل را به شدت افزایش داد و به صفحات وب اجازه داد سریعتر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\10-CAFFEINE-Google-Update-Blog-Image.jpg

این به‌روزرسانی فرصت‌هایی را برای سایت‌های کمتر شناخته‌شده فراهم کرد تا در SERP گوگل ظاهر شوند. در نتیجه، سازندگان محتوا و توسعه دهندگان وب تشویق شدند تا به طور مداوم محتوای تازه و قابل اعتماد را تهیه کنند.

به‌روزرسانی کافئین گوگل چه بود؟

گوگل در آگوست ۲۰۱۹ کافئین را معرفی کرد اما تا ژوئن ۲۰۱۰ اجرا نشد. اندازه گسترده این به روز رسانی یک مرحله آزمایش و توسعه طولانی را برای توسعه دهندگان وب طی کرد.

برای روشن شدن، کافئین یک به روز رسانی الگوریتم نبود، بلکه بیشتر یک به روز رسانی نمایه سازی بود. خود این به روز رسانی مربوط به فهرست بندی سریعتر یا افزودن صفحات به SERP گوگل بود. از این رو، گوگل می‌توانست بسیار کارآمدتر بخزد یا از صفحات وب بازدید کند و داده‌های بیشتری را ذخیره کند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\google-search-central.png

کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) این به روز رسانی را فرصتی برای افزایش رتبه صفحه با ایجاد محتوای تازه و با بهره گیری از سیستم نمایه سازی سریعتر می دانند. با این حال، کافئین برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی طراحی نشده است. تغییرات در رتبه بندی احتمالا به دلیل الگوریتم های گوگل بوده است.

چرا آپدیت کافئین ایجاد شد؟

همانطور که اینترنت در زندگی روزمره ما یکپارچه تر شد، محتوای همه اشکال به طور تصاعدی رشد کرد. گوگل به فرآیند جدیدی برای دریافت محتوای جدید در SERP خود نیاز داشت تا با افزایش مصرف اینترنت سازگار شود.

وب در حال گسترش

اولین به روز رسانی نمایه سازی گوگل در سال ۱۹۹۸ با ۱۸۸ میلیون کاربر اینترنت و ۲.۴ میلیون وب سایت منتشر شد. این اعداد تا سال ۲۰۰۹ به ۱.۸ میلیارد کاربر اینترنت و ۲۳۸ میلیون وب‌سایت افزایش یافت که آمار اولیه را ۱۰۰ برابر کرد.

علاوه بر آن، پیشرفت‌های فناوری منجر به ایجاد فرم‌های رسانه‌ای مختلف مانند ویدئو و نقشه‌هایی شد که نیاز به نمایه‌سازی داشتند.

با این کار، می توانید ببینید که چگونه ممکن است ظرفیت اولیه گوگل از بین رفته باشد. سیستم نمایه سازی قبل از کافئین از یک سیستم لایه بندی استفاده می کرد که فاقد به روز رسانی های مکرر بود.

به روز رسانی نمایه سازی قبلی

قبل از کافئین، سیستم فهرست گوگل دارای لایه هایی بود که زمان به روز رسانی متفاوت بود. لایه با بالاترین اولویت حداقل هر دو هفته یکبار به روز می شود و لایه های دیگر تا چهار ماه طول می کشد تا فهرست شوند. صفحات در لایه بالایی دارای اعتبار بیشتری بودند و احتمالاً محتوای تازه تری سریعتر ایجاد می کردند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\pasted-image-0.png

تازه کردن یک لایه فهرست قدیمی نیاز به تجزیه و تحلیل کل وب داشت. این منجر به فواصل طولانی بین زمانی که گوگل یک صفحه را پیدا کرد و زمانی که آن صفحه در SERP آن ظاهر شد.

در مقابل، کافئین وب را در بخش‌های کوچک‌تر تجزیه و تحلیل می‌کند و به‌طور پیوسته صفحات را تقریباً بلافاصله فهرست‌بندی می‌کند. این به‌روزرسانی به جستجوگران اجازه می‌داد تا با انتشار محتوا بدون محدودیت لایه‌ها، اطلاعات تازه‌ای پیدا کنند.

آینده نگری

نه تنها به دلیل سرریز محتوا نیاز فوری به کافئین وجود داشت، بلکه تقاضاها و انتظارات در جستجو نیز افزایش یافت. کاربران انتظار نتایج جستجوی سریع و مرتبط را داشتند و ناشران به زودی پس از انتشار، ترافیک سایت را می خواستند.

گوگل متوجه شد که موتورهای جستجو با پیشرفت دستگاه ها و محتوا تغییر خواهند کرد. ارتقای فرآیند نمایه سازی اولین گام در حفظ تجربه کاربر، حفظ ارتباط جهان با یکدیگر و بهبود به روز رسانی های آینده گوگل بود.

در واقع آپدیت کافئین جای خود را به جانشین خود یعنی Freshness Update و Hummingbird Algorithm Update داد.

به روز رسانی کافئین چه تأثیری داشت؟

برخلاف اکثر به‌روزرسانی‌های گوگل، کافئین تأثیر منفی بر بخش وسیعی از سایت‌ها نداشت زیرا بر رتبه‌بندی تمرکز نداشت. در حالی که برخی از سایت ها کاهش رتبه یا ترافیک را تجربه کردند، این به روز رسانی بیشتر عوامل مفیدی را برای جستجو به همراه داشت.

جستجوهای گوگل موثرتر

در طول مرحله توسعه ۱۰ ماهه، گوگل از توسعه دهندگان وب و جستجوگران قدرتمند درخواست بازخورد درباره کافئین کرد. در اینجا به برخی از ثمرات تلاش های مشترک آنها اشاره می شود:

نتایج جستجوی سریعتر – جستجوگران می توانند محتوا را تقریباً بلافاصله پس از خزیدن آن پیدا کنند. مهندس نرم افزار کری گریمز خاطرنشان می کند که کافئین ۵۰ درصد نتایج تازه تری نسبت به قبل در SERP به همراه دارد.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی – برای تطبیق با هجوم محتوا و داده، زیرساخت نمایه سازی کافئین عظیم شد. نزدیک به ۱۰۰ میلیون گیگابایت داده را در یک پایگاه داده ذخیره می کند.

صرفه جویی در محتوای انعطاف پذیر – کافئین نوع جزئیات ذخیره صفحات خزیده شده را گسترش می دهد. این جزئیات ممکن است شامل پیوندها، کلمات کلیدی و غیره باشد.

تاثیر بر سئو

برای متخصصان سئو و به طور کلی تولیدکنندگان محتوا، به‌روزرسانی کافئین زمینه بازی سایت‌هایی را که محتوا تولید می‌کنند یکسان کرد.

سایت‌ها دیگر نباید مانند سیستم نمایه‌سازی قبلی در دسته «تازه» برای نمایه‌سازی سریع باشند. این بدان معناست که سایت‌ها اکنون می‌توانند بر جنبه‌های دیگر سئو تمرکز کنند و از ایندکس سریع استفاده کنند.

خزیدن و نمایه سازی

ما می دانیم که کافئین محتوا را سریعتر برای کاربران به ارمغان می آورد، اما بیایید عمیق تر به نحوه عملکرد خزیدن و نمایه سازی برای امکان پذیر کردن کافئین بپردازیم.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ نویسی چیست

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح