کد خبر : 208852
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 19:55

انحصاری: Nio چین سرمایه گذاری و اتحادهای فناوری با منابع مرسدس را بررسی می کند

انحصاری: Nio چین سرمایه گذاری و اتحادهای فناوری با منابع مرسدس را بررسی می کند

به گزارش دون نیوز و به نقل از رویترز شانگهای، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – Nio (9866.HK) مذاکرات اکتشافی با مرسدس بنز (MBGn.DE) برای پیوندی انجام داده است که باعث می شود این خودروساز آلمانی در استارت آپ خودروهای الکتریکی چینی در ازای فناوری سرمایه گذاری کند. دو نفر با اطلاع مستقیم از موضوع گفتند. به

Security guard stands near a delivery center of Chinese electric vehicle (EV) maker Nio in Nanxiang

به گزارش دون نیوز و به نقل از رویترز شانگهای، ۲۸ سپتامبر (رویترز) – Nio (9866.HK) مذاکرات اکتشافی با مرسدس بنز (MBGn.DE) برای پیوندی انجام داده است که باعث می شود این خودروساز آلمانی در استارت آپ خودروهای الکتریکی چینی در ازای فناوری سرمایه گذاری کند. دو نفر با اطلاع مستقیم از موضوع گفتند.

به گفته این منابع، ویلیام لی، بنیانگذار و مدیر اجرایی Nio در اوایل سال جاری در مورد همکاری احتمالی با اولا کائلنیوس، مدیر عامل مرسدس، به دنبال سرمایه گذاری از سوی دومی در ازای مشارکت زیان ده Nio در توانایی های تحقیق و توسعه خود با مرسدس بود.

آنها گفتند که این گفتگوها به بحث در مورد جزئیات فناوری قابل انتقال و سرمایه گذاری مالی بالقوه نیز نرسید.

یکی از این منابع گفت که نیو با مرسدس با این پیشنهاد ارتباط برقرار کرد، اما گفت که با مقاومت شرکت آلمانی روبرو شده است که در هفته های اخیر در مورد آن بحث کرده است و به احتمال زیاد ادامه نخواهد یافت.

مشخص نیست تا چه زمانی تصمیم در مورد تساوی گرفته خواهد شد.

هنگامی که با نیو تماس گرفت، صحبت کردن با مرسدس در مورد همکاری را تکذیب کرد و آن را “نادرست” خواند، بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد.

مرسدس در پاسخ جداگانه ای گفت که اگرچه هیچ برنامه همکاری با Nio وجود ندارد، “Ola Kaellenius در حال گفتگوی مداوم با رهبران و همتایان مختلف صنعت، از جمله ویلیام لی است.”

این منابع مایل به ذکر نام خود نشدند زیرا موضوع خصوصی است.

مذاکرات Nio-Mercedes با روند همکاری نزدیک‌تر بین خودروسازان قدیمی و بازیگران جدید مطابقت دارد، زیرا شرکت‌های چینی EV که فاقد پول نقد هستند، به دنبال حفظ صنعت داخلی در حال تثبیت با تلاش برای فروش نوآوری‌ها به خودروسازان معتبر هستند.

شرکت‌های چینی خودروهای برقی نیز ممکن است بتوانند با ایجاد چنین پیوندهایی به راحتی موانع تجاری احتمالی را پشت سر بگذارند.

بسیاری از شرکت‌های فعلی به دنبال تغییر موقعیت خود هستند تا به تسلا (TSLA.O) و شرکت‌های چینی برسند، زیرا پذیرش خودروهای الکتریکی به سرعت در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد.

فولکس واگن (VOWG_p.DE) اولین حرکت دهنده بوده و در ماه ژوئیه قراردادهایی منعقد کرده است که به آن امکان می دهد به طور مشترک مدل های جدیدی را برای چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، بر اساس پلت فرم های EV Xpeng (9868.HK) و اهرم SAIC Motor Corp توسعه دهد. ۶۰۰۱۰۴.SS) فن آوری برای آئودی.

و لیپموتور چین (۹۸۶۳.HK) با شرکت های خارجی از جمله گروه فولاد به انرژی JSW هند، برند جتا فولکس واگن و Stellantis (STLAM.MI) پس از گفتن اینکه مایل است به این موضوع مراجعه کرده است. برای صدور مجوز پلت فرم های EV، فناوری باتری و موتور. Leapmotor از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

استارت‌آپ‌های خودروهای برقی چین با جستجوی پیوندها و سرمایه‌گذاری از سوی خودروسازان تثبیت‌شده، از کتاب بازی تسلا پیروی می‌کنند، زمانی که رهبر صنعت خودروهای برقی در تلاش برای افزایش تولید بود. ایلان ماسک سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری گروه مرسدس بنز را با نجات تسلا در سال ۲۰۰۹ اعتبار بخشیده است.

Nio، که از جمله سرمایه گذاران آن، غول فناوری چینی Tencent Holdings (0700.HK) می باشد، علناً خواستار همکاری بیشتر با خودروسازان معتبر شده است. در حال حاضر هیچ کدام را ندارد.

Nio’s Li در رویدادی در ماه سپتامبر به خبرنگاران گفت: “آنها [مارک های قدیمی] آنقدر موفق بوده اند که در توسعه EV هوشمند چابک نیستند. این یک چالش برای هر مدیر عاملی است که شرکتی با صدها هزار کارمند را اداره می کند.” فن آوری های خود توسعه یافته خود از باتری ها و تراشه ها گرفته تا رانندگی مستقل و تولید هوشمند را به نمایش می گذارد.

“به جای صرف هزینه و زمان زیادی برای خود، آیا بهتر نیست از طریق مشارکت با استارتاپ های برقی به دنبال برد-برد باشید؟” او اضافه کرد.

اصطکاک
با این حال، مقاومت در مرسدس بنز نشان دهنده اصطکاک مداوم در تنظیم دنده EV است.

این منبع گفت که تیم‌های تحقیق و توسعه و استراتژی مرسدس عمدتاً با این پیشنهادها مخالف بودند و دلیل آن نگرانی‌هایی بود که چنین پیوند فناوری می‌تواند وجهه برند مرسدس را تضعیف کند. نگرانی دیگر این بود که از آنجایی که شرکت‌های بخش خودروی چین دو سهامدار بزرگ مرسدس بودند، می‌توانست هماهنگی سهامداران را بر هم بزند.

مرسدس رکورد فروش ناچیز در چین داشته است، اما در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بیشتر در بازار برای گسترش تیم تحقیق و توسعه و سرعت بخشیدن به نوآوری ها در برقی سازی و دیجیتالی شدن است.

Nio که رتبه ۹ را در میان تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی در چین دارد، به نوبه خود سرمایه گذاری در فناوری های خود توسعه یافته برای قطعاتی مانند تراشه ها و باتری ها را افزایش داده است.

اما هجوم آن به حوزه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند باعث نگرانی برخی از سرمایه‌گذاران شده است که این خودروساز که در بحبوحه جنگ قیمت‌های شدید در چین شاهد افزایش زیان‌های خود بوده است، بیش از حد ضرر کرده است.

زیان خالص Nio در سه ماه منتهی به ژوئن بیش از دو برابر شد و به ۶.۱۲ میلیارد یوان (۸۳۹.۵۱ میلیون دلار) رسید. وجه نقد و معادل آن تا ۳۰ ژوئن بالغ بر ۳۱.۵ میلیارد یوان بود که از ۴۲.۳ میلیارد در پایان سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ نویسی چیست

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح